Archív hírek 2016 Tájékoztatás:
Minőségbiztosítás Az általános iskola alapvető feladata, hogy felkészítse tanítványait az eredményes középiskolai tanulásra. Míg alsó tagozaton az olvasási, számolási, íráskészség kialakítása, fejlesztése mellett a rendre, önfegyelemre nevelés áll a tennivalók középpontjában, felső tagozatban már el kell jutniuk a gyerekeknek a tudatos értékválasztásig. Nem kevés tennivalót ró a nyolc évig tartó emberformáló munka egy-egy tantestületre, egy-egy nevelőre. Tudjuk, hosszú út vezet a számtani alap-műveletektől a gyökvonásig, az abc-s könyvtől Nagy László verseinek, Tamási Áron regényeinek olvasásáig. A gyerekek iskolai pályafutása nem csupán értelmi erőinek fejlesztéséből áll. Fontos, és izgalmas kérdés, hogy ezt az utat milyen közegben, kikkel, milyen módon járják be a diákok. Vajon mi lehet a nevelő intézmény legfontosabb feladata - az alapos tudás, a készségfejlesztés mellett -, ha nem éppen az emberi kapcsolatok alakítása. Jól tudjuk a lelki törvényt is: a bennünk hordott kapcsolatokból erőt meríthetünk jó törekvéseink, elhatározásaink véghezviteléhez. A találkozások kapaszkodót nyújthatnak a világ megértéséhez, az alkotó életek példája hozzájárul a lélek emelkedéséhez. A jó nevelő, s a nevelő intézmény feladata, hogy szolgálja az emberi életben a legnemesebbnek, az emberi kapcsolatoknak az alakulását. Tantestületünk mindenkori törekvése, hogy olyan szellemet alakítson ki, hogy minden iskolai polgár jól érezze magát az intézményben, hogy képességei fejlesztéséhez a lehetőségeink szerinti legnagyobb támogatást kapja, hogy tanítványainknak megbízható útmutatással szolgáljunk az önépítéshez, a kultúrált, egészséges életvezetéshez. IMIP Dokumentum letöltése
|
Copyright (C) - Webmaster |